25 Mart 2008 Salı

ISPANAK YEMEĞİM


Ben inanıyorum ki her yemeğin bir damak zevki vardır. OOOO nevar bu yemekte çok kolay hemen yaparım demekle olmuyor bence. Anne eli değmiş kıvamında oldumu tamamdır.Her yemek bakıldığında kolay gibi görünür, pişirirsin ama yenirmi yada beğenilirmi bilinmez. Ispanak yemeğini hemen hemen hepimiz biliriz. Ama ben yinede tarifini vermek istiyorum.Çünkü bizim gibi çalışan bayanlar için baştan yıkayıp dondurucuya atarsan pratik yemeklerden birtanesi diyebilirim.

Malzemeler:
1 bağ ıspanak
2 baş orta boy soğan
ve yemeklere damak tadını veren domates ve biber karışak salça.
ağız tadına göre tuz.

Hazırlanışı:

1) Soğanı hafif kavurun.

2) Salçayı ekleyin.

3) Ispanaklarıda koyup beş dakika kadar solmasını bekleyin.

4) Dilediğiniz kadar sıcak su koyup tuzunu ayarlayın.

5) 1 kahve fincanı pirinç yıkayıp üzerine gezdirin ama hiç karıştırmayın.(Ben pirinci sonradan atmıyorum)

6) 10 dk sonra şöyle hafiften bir karıştırıp pişip pişmediğini kontrol edin. Pişme süresi 15 dk.

SAYGILAR..........

Hiç yorum yok: