17 Nisan 2008 Perşembe

YILDIZ KURABİYE (ÇESTIR)



Ben bu tarifi yemek duayeni Portakal Ağacı Haticeden aldım. Harika oluyor. Tavsiye ederim.Ve yapımıda çok kolay. Resimdeki kurabiyeyi ben yapmadım. Ama benim tarifimden. Ev sahibimin kızı yapıp getirdi.Bende bulmuşken hemen resmini çektim. Çünkü bana misafir gelecekte, ben yapıcamda ohoooooo. Ölme Karakaçanım ölme. Evet nerde kalmıştık kolay demiştik dimi.İşte ben buna dikkat ederim. Benim için hem kolay, hem kısa sürede yapılan bir tarif olmalı. Çalışan bayan olmak çok zor arkadaşlar. Hayatımız koşuşturmaca. Neyse başınızı ağrıtmadan tarifi vereyim.

Malzemeler:
  • 1 Yumurtanın sarısı,
  • 1 kibrit kutusu beyaz peynir,
  • biraz kaşar peyniri,
  • yarım çorba kaşığı yoğurt,
  • 250 gr margarin (Oda sıcaklığında),
  • 1/2 paket kabartma tozu,
  • Aldığı kadar un.

Yapılışı:

  1. Tüm malzemeleri yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğur.
  2. Hamuru merdane ile açıp, şekil kalıpları ile istediğin şekli ver,
  3. Önce yumurta akına sonra susama batır, (Ben susamı üstüne ekiyorum)
  4. Yağlanmış tepsiye dizip, 180 derecede fırına sür. (üstü kızarınca al)

SAYGILAR.....!

Hiç yorum yok: