30 Kasım 2008 Pazar

FIRINDA ÇİPURA

Biz 3 kişilik küçük çekirdek bir aile olduğumuz için 2 balık bize çok geliyor inanınki. Ama çipuralarda harikaydı hani. Tavada kızartmasını pek sevmiyoruz. Hem çok yağlı oluyor hemde evde kokmadık yer kalmıyor. Ben fırında yapıyorum. Hiçte uğraşmadan. Balıkları zaten temizlettirip öyle alıyorum. Evde sadece tekrar yıkayıp tuzluyorum okadar. Fırını 200 dereceye ayarlayın ısınmaya başlasın. Borcama veya tepsiye alüminyum folyo serin (yoksa temizliği çok zor oluyor) balıkların üzerine bıçak ile bir iki çizik atıp tepsiye veya borcama koyun. Yumurta sürdüğümüz fırça yardımı ile balıkların üzerine biraz çiçek yağ sürün. Sürmesenizde olur ama sürerseniz çıtır çıtır oluyor. Benim 30 dakikada oldu. Pişirme süreleri fırınlara göre değişiyor sanırım. Çatalla kontrol edersiniz.Afiyet olsun canlarım. SAYGILAR......

Hiç yorum yok: