9 Haziran 2009 Salı

PIRASA

Evet dostlarım pırasa ama bu öyle dudak büktüğümüz pırasadan değil.Bu tarifi hangi blogtan aldığımı hatırlamıyorum ama Yorumlar kısmını okudum ve yapanların çok memnun kaldıklarını gördüm.Hatta ve hatta eşleri ve çocukları pırasa yemeyen bayanların bile çok memnun olduklarını okuyunca denemeye karar verdim. Çünkü bizim evdede zevkle yenen bir yemek olmadı.Kızım ağzına bile koymazdı.Bu tarifi denediğim günü anlatayım size. Bu yemeği denedim ama hiç tatmadım çünkü hayal kırıklığı yaşamaktan çok korktum. İşten gelip alelacele hazırladığım için başka bir yemek yapma vaktim yoktu kızım ve eşim acıkmışlardı. Korkarak önlerine koydum.Annem börek yapmış diye bir çığlık attı kızım ve bende bozuntuya vermedim. Annecim çok güzel olmuş daha yokmu deyince içim rahatladı. Eşimde harika olmuş hani sen pırasa pişirecektin deyince güldüm ve eeeee işte pırasa dedim inanamadı. Yani bu tarif için Pırasayı çocuklara ve eşlere sevdiren yemek diyebiliriz. Çok konuşmayayımda hemen tarifi vereyim. 5 Tane Pırasa yeterli oluyor.Yaprak kısımlarını kullanmıyoruz. Küçük küçük doğrayın. Ağzı kapaklı bir tavada biraz sıvı yağ koyarak 20 dk. pişirin. Onlar pişerken ayrı bir kaba 3 yumurta, 3 kaşık un, avuç içi kadar beyaz peynir, tuz, karabiber, kırmızı biber ağız tadınıza göre az az koyup karıştırın. Pırasayı ateşten alıp bu karışıma dökün ve bunlarında hepsini karıştırıp küçük bir borcama dökün ve fırına koyun. Üzeri kızarıncaya kadar fırında beklesin. Ben 180 derecede 30 dakika tuttum kızardı. Deneyin dostlarım harika oluyor. Aynen Börek. Afiyet olsun. SAYGILAR......

Hiç yorum yok: