8 Aralık 2010 Çarşamba

PATATESLİ BÖREK ( KEK) , TUZLU KURABİYE VE TOPKEK



Mesai arkadaşlarım ellerinde hediyeler ile ev görmeye geldiler. Bende onları boş göndermedim tabi. marifetleri döktüm ortaya. Tatları bana göre fena değildi ama asıl onlara sormak lazım. Ama birşey varki sormayın gitsin. Asıl can alıcı KISIRI unuttum buraya koymadım. Fotoğraftada yok tabi. Aman neyse onuda bi dahaki sefere artık. Dünyanın sonu değil ya.

PATATESLİ BÖREK (KEK)

3 Tane Orta Boy Patates
1 Tane Yumurta
1 Tane Soğan
1 Su Bardağı Ayçiçek Yağı
1 Su Bardağı Yoğurt
1 Paket Kabartma Tozu
2 Su Bardağı Un.
Üzeri için Kaşar Peyniri.
Tuz,Kırmızı Biber, Karabiber, Maydanoz

YAPILIŞI

Patatesleri küçük küçük doğrayın. Üzerine kaşar hariç bütün malzemeleri dökün. Kek Kıvamında bir hamur olacak. Borcama dökün ve 180 derecede 40 dk. üzeri kızarana kadar pişirin. Çıkmasına yakın kaşarı ekleyin. Kaşar kızarınca olmuş demektir. Kürdanla kontrol etmeyi unutmayın. SAYGILAR.....



TUZLU KURABİYE

1 Tane Yumurta (Sarısı içine,Beyazını ayırın)
1 Çay Bardağı Sıvı Yağ
2 Çorba Kaşığı Yoğurt
Yarım Paket Margarin
1 Paket Kabartma Tozu
1 Tatlı Kaşığından az (silme) Tuz
Aldığı Kadar Un
Susam

YAPILIŞI.

Sanayağını bir tavada eritin. Yumurtanın beyazı hariç bütün malzemeyi karıştırın ve elinizde toplayabileceğiniz yumuşaklıkta bir hamur hazırlayın. istediğiniz şekli verdiğiniz kurabiyenin üstünü önce yumurtanın akına sonra susama batırıp yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin. 180 derecede 40 dk. pişirin. Afiyet olsun.
SAYGILAR...

TOP KEK (KAKAOLU KEK)
4    Tane Yumurta
1,5 Su Bardağı Şeker
1    Su Bardağı Sıvı Yağ
1    Çay Bardağı Su veya Süt (ben süt kullandım)
1    Paket Kabartma Tozu
1    Paket Vanilya
2    Yemek Kaşığı Kakao
Aldığı kadar Un

YAPILIŞI
Dolaptan yarım saat önce çıkarılmış Yumurta ve Şekeri beyaz köpük oluşana kadar çırpın. Kakao hariç diğer malzemeleri katın ve oluşan hamurun yarısını kenara ayırıp diğer yarısını kek kalıbına dökün. Ayırdığınız  hamurun üzerine 2 yemek kaşığı kakaoyu ekleyip güzelce karıştırın. Bu karışımı en son kalıptaki hamura ekleyip çatal yardımı ile şekil verin. 180 derecede 35 dk. pişirin. Topkek kalıplarıda 20 dakikada pişiyor.
Afiyet olsun.

SAYGILAR...

Hiç yorum yok: